Premýšľali ste niekedy nad tým, či poskytujete svojim zákazníkom na obale dôležité informácie? Nájdu na ňom všetko, čo potrebujú? Sú pekne viditeľné a čitateľné? Nekazia celkový grafický dojem? Že nie? Čudovali by ste sa, ale kým sa váš spotrebiteľ pasuje s krabicou, všeličo si všimne. A nielen on, už cestou padne do oka nejednému nestrannému pozorovateľovi. Ak prevádzkujete e-shop, máte možnosť zaujať naozaj mnohých ľudí. Prečítajte si, na čo netreba zabúdať, vyplatí sa vám to.
Pri návrhu obalu myslite aj na detaily
Obaly a tlač prispôsobené vašim požiadavkám, ako aj kvalitné označenie na vašich e-obaloch sú skvelá vec a zatiaľ ju oľutovali len tí, čo ich šili horúcou ihlou. Na dôležité „drobnosti“ pri tom zabudli. Radšej dvakrát meraj a raz strihaj tu platí trojnásobne. Lebo, čo je raz vytlačené, už sa nedá prerobiť a obaly treba navrhnúť nanovo.
Čo nesmie chýbať na žiadnom e-obale, ktorý odošlete
- V prvom rade vaša webová adresa – napriek tomu, že celý svet žije „na tých internetoch“, neverili by ste, koľkí túto podstatnú informáciu jednoducho zabudnú spomenúť.
Jednoduchým umiestnením web adresy na obal môžete zákazníka pozvať na návšetvu vašej webstránky - Ekologický odkaz – nikdy nie je na škodu pripomenúť svojim zákazníkom aj všetkým článkom v reťazci online obchodu, že dbáte o našu zem. Ak využívate kvalitné a ekologické suroviny alebo je vlnitá či hladká lepenka vašich e-obalov vyrobená výhradne z recyklovaných a recyklovateľných materiálov, pochváľte sa s tým. A nezabudnite aj na spotrebiteľov, ktorým sa nechce čítať – pridajte ekologický symbol, symbol recyklovania a symbol FSC (certifikovaného ekologického obhospodarovania lesov), ak sa vás týka.
Zubné kefky vyrobené z ekologických materiálov - Vyrobené na Slovensku – ste lokálny výrobca? Dajte o sebe vedieť! Slováci čoraz radšej podporujú lokálnych výrobcov.
Označenie pôvodu krajiny odkial výrobok pochádza, je ďaľším marketingovým prvkom na vašom obale - Ikonky sociálnych médií – či sa nám to páči, alebo nie, bez nich to dnes už nejde. Ak však nechcete svoje e-obaly prepchať ikonami na všetky možné sociálne siete, zvážte, ktoré môžete vynechať. Často to býva Twitter (na Slovensku ešte stále zaostáva), možno Instagram, no nikdy nevynechajte facebookovský fanpage!
Sociálne siete sú zdrojom ďalších informácií o vašom tovare. - Hash tagy – #zubnakefkaecoheart #ecoheart #lebozubysakazia… a pod. Ak je pre vašu spoločnosť dôležitý Instagram, Twitter či Pinterest, vymyslite si výrazy alebo slogany a pridávajte ich k svojim obrázkom, zdieľaným článkom, blogom či krátkym postom. Dostanú sa do povedomia, ľudia ich sami začnú používať a pomôžu vám tak s propagáciou.
Ak toto váš e-obal obsahuje, gratulujeme! Je na ňom všetko podstatné a vy tak pomáhate nielen svojim zákazníkom, ale aj sebe.