Marika Beňadik Majorová & Kid. – Detský shop up

Marika Beňadik Majorová & Kid. – Detský shop up

Kid. Detský shop up bol prvý predajný event dizajnérskych značiek pre deti, ktorý sa konal v Bratislave posledný marcový víkend. Podujatie v priebehu pár mesiacov pripravila zostava akčných žien, matiek s pozitívnym vzťahom k dizajnu, móde a pekným veciam (nielen) pre deti. Tlačiareň Bardejov bola jedným z partnerov podujatia a bolo nám cťou. O podujatí sme sa rozprávali s Marikou Beňadik Majorovou z organizačného tímu.

Ako vznikol nápad organizovať kid.shop up?

Je nás päť žien, päť mám s 11 deťmi, ktoré rady obklopujeme peknými vecami a myšlienkami. Nápad sústrediť pod jednu strechu výrobcov, predajcov, lokálne aj zahraničné značky, jednoducho všetko to, čo by sme našim deťom aj my radi zohnali, sa tvoril postupne.

Marika-Benadik-Majorova-kid
Marika Beňadik Majorová& Kid. Detský shop up: Lebo krása zachráni svet

Podobné akcie sa už konajú vo svete, je to trend, na ktorý sme nadviazali. Koncom leta minulého roka sme sa prvýkrát stretli na káve a začali sa o tomto nápade rozprávať. Tri Katky v našom tíme majú bohaté skúsenosti s organizáciou podujatí a produkciou, aj s vlastnými produkčnými firmami.

kid-shop-up

Milada a ja sa pre zmenu vyznáme v komunikačno-strategickej sfére. Čiže navzájom sme sa dobre doplnili, spojili sily, oslovili Starú tržnicu kvôli prenájmu priestorov a od toho bodu sa to celé rozbehlo.

Ako vznikal názov a vizuálna identita kid.u?

Sám názov kid. vznikol pomerne rýchlo a jasne: je to skratka 3 slov: Kids, Inspiration, Design. Zároveň názov vyjadruje spájajúci element všetkého, čo sa na evente a okolo neho deje, a tým sú deti. Autorkou vizuálneho konceptu je Mikina Dimunová, ktorá je tiež mamou.

detske-pismo-vizual-kid-shop-up

Chceli sme identitu, ktorá bude čistá a striedma, bez prílišnej prvoplánovej „sladkosti“, ale aj detská a hravá súčasne. Mikina vytvorila logo a do prípravy identity zapojila aj svoju 5-ročnú dcéru Samaru. Práve jej patrí detské písmo, s ktorým pracujeme v koncepte, a ktoré do toho vnieslo potrebnú hravosť.

Je v súčasnosti dosť výrobcov a predajcov, ktorí sa venujú čisto detskej móde či dizajnu?

predajny-event-znackovych-veci

Určite áno, na kid.e sa predstavilo viac ako 50 značiek, záujem však bol väčší. Nie všetky značky sme poznali, preto sme boli zvedaví, aké budú priamo na mieste. Na druhej strane, veríme, že predajcovia sa môžu na takomto podujatí do istej miery navzájom v dobrom ovplyvniť a inšpirovať.

Čo bolo pre vás kľúčové pri výbere predajcov na Kid.?

Pri výbere predajcov a značiek sme mali dve kritéria: kvalita a dobrý dizajn. Okrem slovenských a českých značiek sme oslovili aj slovenské alebo české kamenné obchody a e-shopy, ktoré predávajú zahraničné značky.

moda-obalovy-dizajn

Vo svete sa toho v oblasti detskej módy a dizajnu totiž deje veľa, chceli sme to ukázať a inšpirovať. Vznikol tak zaujímavý mix.

Z ktorých momentov si mala najväčšiu radosť?

Oslovili sme slovenských módnych návrhárov: Lenku Sršňovú, Martina Hrču, Michaelu Bednárová a Zuzanu Mikytovú, ktorá žije v Paríži. Detské kolekcie štandardne nerobia, ale špeciálne pre kid. pripravili limitované série detských vecí – šiltovky, cvičky, batôžky či detské oblečenie. Mikyta priniesla svoje hodvábne čelenky.

Veľkú radosť sme mali aj z toho, že sa prvýkrát na Slovensku predstavila ikonická francúzska značka detskej módy Petit Bateau.

dizajnova-papierova-taska-kid

Ale aj z našich plátenných tašiek a mikín pre tím, ktoré vznikli v spolupráci s Buffet Clothing. Alebo z na mieru vyrobených papierových tašiek od Tlačiarne Bardejov, do ktorých dizajnéri balili predané kúsky.

Radosť sme mali z každého partnerstva a spolupráce, ktoré nám umožnili robiť kid. najlepšie, ako vieme. Mali sme to šťastie, že každý jeden z partnerov reagoval spontánne a s chuťou na spoluprácu, a uvedomujeme si, že to je výnimočné.

Na kid.e ste udelili aj KID DESIGN AWARDS. Ako prebiehal výber a kto ocenenie napokon vyhral?

sutaz-kid-design-award

Nominácie a víťazov KID DESIGN AWARDS vyberala odborná porota, ktorú sme pre túto príležitosť zostavili – bola v nej Viera Kleinová zo Slovenskej národnej galérie, Maroš Schmidt zo Slovenského centra dizajnu, naša art directorka Mikina Dimunová, majiteľka design shopu Slávica Ivica Jusková a dizajnérka a riaditeľka Slovak Fashion Council Dana Kleinert.

Dokopy sa tak stretli rôzne pohľady na dizajn – odborný, umelecký, praktický, ale aj predajný. Ceny sme udelili v kategórii produkt, kolekcia a komunikačný dizajn. Ocenenie v kategórii Produkt získala česká značka Houpací prkno, za totálnu čistotu dizajnu, jednoduchosť, hravosť a (multi)funkčnosť ich produktu.

rozne-pohlady-na-dizajn

Ocenenie za Kolekciu si odniesla už spomínaná Zuzana Mikytová za kolekciu detských hodvábnych doplnkov, ktorá zaujala konzistentnosťou a jemnosťou pre deti. Cenu za Komunikačný dizajn dostal concept store Pán Medvedík, a to za dlhodobo jasne čitateľnú komunikáciu od logotypu cez interakcie na sociálnych sieťach až po obalový dizajn.

Aké sú ďalšie plány? Viete už takto pomerne krátko po pilotnej akcie povedať, čo budete chcieť spraviť inak?

kidshowup-stara-trznica

Už u nás prebehlo hodnotiace stretnutie, na ktorom sme si prešli výsledok, výstupy, reakcie, partnerské plnenia aj možnosti do budúcnosti. A tie sa iba otvárajú, téma je to bohatá a radi by sme ju preskúmali ďalej. Momentálne sme v prvotnej fáze komunikácie so Starou tržnicou ohľadne zimného termínu a od toho sa odvinú ďalšie veci. Veríme, že dokážeme ďalší ročník ešte vylepšiť a priniesť nové pohľady a nápady.