5 dôkazov, že štedrosť sa vypláca

5 dôkazov, že štedrosť sa vypláca

Šikovní obchodníci s e-shopmi vedia, že majú v rukách silný nástroj, ktorý im prinesie nových zákazníkov, udrží existujúcich, zvýši predaj a veľkosť objednávky a tak aj celkový zisk. Tým nástrojom je obyčajná papierová krabica alebo obálka, ktorú posielajú svojim zákazníkom takmer s každou objednávkou. Stačí byť len trochu štedrý.

Lacnejšie je udržať si stálych zákazníkov ako oslovovať nových

Podľa často citovanej štúdie od spoločnosti Adobe predstavujú vracajúci sa a stáli zákazníci v Amerike až 40 % podiel na predaji, hoci tvoria len 8 % z celkovej návštevnosti webovej stránky. Inými slovami, týchto 8 % návštev u vás nakúpi takmer polovicu z celkového zisku a to bez toho, aby ste ich na svoje stránky vábili drahou online reklamou.

pozornost-v-krabici

Ba čo viac, vracajúci sa a stáli zákazníci majú tendenciu robiť väčšie objednávky. Len pre porovnanie, ten, kto u vás nakupuje druhýkrát si zvyčajne objedná dvakrát až trikrát viac ako nový zákazník a stály zákazník (za ktorého sa považuje ten, ktorý sa k vám vráti aj piatykrát), si objedná päťkrát viac ako nový klient. Pri dobrom nastavení cenovej politiky to môže významne ovplyvniť zisk.

Ústretovosť a výhody priameho zásielkového marketingu

A ako si zákazníkov udržať? Skutočne účinné sú milé malé pozornosti. Zaslanie objednávky nemusí byť vždy striktne len o biznise: vy ste si objednali, my vám za peniaze objednané dodáme. Priamy kontakt môžete využiť ako príležitosť na ústretovosť. Vložte do krabice darček.

informacna-karticka-do-obalu

Nemusí to byť nič svetoborné, radosť spraví aj drobnosť. Poteší aj kartička s pekným a zaujímavý odkazom o kvalite produktu alebo k špecifickému postupu výroby, pre ktorý sa váš výrobok oplatí. Hlavne majte vždy na pamäti svojho zákazníka a nie len seba a svoje záujmy. Nepodceňujte ľudí, dokážu vycítiť a naozaj oceniť úprimný záujem a snahu.

A takto to už robia tí šikovní:

  1. Vzorka zdarma a poďakovanie
ponio-podakovanie-do-obalu
vzorka tovaru a poďakovanie v obaloch kozmetiky PONIO

Zvolenská prírodná kozmetika PONIO pridáva do svojich zásielok vzorku svojho prírodného mydla. Okrem toho, že myslí na svojho zákazníka a dáva mu šancu vyskúšať nový produkt, balíček krásne rozvonia a pritiahne pozornosť každého, kto s ním v procese prepravy príde do styku (pracovníčky a pracovníci pošty, prepravnej spoločnosti a pod.).

ponio-darcek-obal

Okrem vzorky si zákazník nájde aj poďakovanie za zakúpenie tovaru a informáciu, kto balíček pripravil. Je to nanajvýš nenákladný a srdečný spôsob, ako vyvolať dobrý dojem. Vôňa tiež nevtieravo upozorňuje na značku. Máloktorá žena odolá a neprivonia k balíčku, z ktorého sa šíri príjemná aróma levandule, ruže či mäty. Tak sa spolu s grafikou stáva poznávacím znamením.

  1. Krabica = darček, asociácia, ktorú nič neprekoná

Bratislavská značka detského oblečenia Mile veľmi vkusne a trefne pracuje s detskou tematikou. Predáva milé detské oblečenie, ktoré síce vyberajú a nakupujú dospelí, no nezabúda na svojho konečného spotrebiteľa: dieťa.

informacie-na-obale-mile

Vieme, že pre deti je oblečenie niekedy len nutné zlo, ale ak vidí škatuľku alebo balík, vníma ich ako darček. Mile tak do každej zásielky priloží balónik, ktorý spraví radosť každému dieťaťu.

obal-oblecenie-mile

Nezabúda tiež na rozkošnú ďakovnú kartičku s fotkou, na ktorej je ďalší pôsobivý kúsok z ich ponuky.

mile-fotka
Ďakovná kartička s fotkou vždy poteší…
  1. Darčekový kupón ako forma poďakovania

Taktiež si môžete vyrobiť darčekové poukážky na svoje produkty. Zákazník môže využiť kupón buď pre seba pri najbližšom nákupe, alebo ho môže niekomu darovať. Výhodou je možnosť odsledovať mieru odozvy.

Ak je reakcia malá, môžete ponuku nastaviť inak a skúšať dovtedy, kým neprídete na správnu kombináciu cena verzus produkt.

Ale pozor, zákazník veľmi rýchlo prekukne lacné triky a prestane vaše „dobre mienené dary“ brať vážne. Ak ponúkate zľavu na nákup spodnej bielizne, nemala by byť aj po zľave dvojnásobne drahšia ako celá objednávka.

Náš Tip: K obalom vám vyrobíme klasické informačné letáky, ale aj nadrobno poskladané príbalové letáky vhodné aj do tých najmenších krabičiek.

  1. Žiadosť o recenziu ako forma úprimného záujmu o zákazníka

Ľudia veľmi často čítajú recenzie a dajú na dobré rady a skúsenosti iných zákazníkov. Vložte do balíčka jednoduchú žiadosť o recenziu a odsledujte si, koľkí ju prijali a
ohodnotili vás. Ak zákazníci nereagujú, nevzdávajte sa hneď, niekedy stačí žiadosť len jemne preštylizovať.

Žiadosť o recenziu má minimálne dve výhody: po prvé dávate svojmu zákazníkovi jasne najavo, že na jeho názore vám záleží, po druhé sa vracia na vašu stránku a tvorí obsah, ktorý sa stane dôležitým faktorom pri rozhodovacom procese ostatných potenciálnych zákazníkov.

Núti vás ku kvalite a zlepšovaniu služieb a robí vám tak dobrú službu. Len malé upozornenie: nikdy za recenziu nič neponúkajte (zľavu a pod.). Niektorí ľudia by to mohli vnímať negatívne ako formu úplatku.

  1. Katalóg s ponukou nielen na svoje produkty

Štedrosť je fajn vnímať aj v širšom spektre. Niektorí obchodníci veľmi šikovne využívajú online predaj a priamy zásielkový marketing ako formu podpory súvisiacich produktov.

Neštítia sa podporiť spoločnosť, ktorá predáva niečo, čo úzko alebo širšie súvisí s ich predmetom podnikania a prikladajú do zásielky ponukové katalógy alebo letáky iných firiem prípadne aj so zľavovým kupónom.

Ručne robená kozmetika napríklad ide ruka v ruke s ručne robenými šperkami. Poobzerajte sa po okolí a spojte sily s obchodníkom s rovnakou obchodnou filozofiou alebo produktami, ktoré by sa mohli dopĺňať váš sortiment.

Tak ako pri iných vyššie uvedených stratégiách, aj pri katalógoch a letákoch vidíte, či zabrala alebo nie podľa množstva objednávok.

Výroba obalov