REDDOT Design Award za obaly kozmetiky PONIO

REDDOT Design Award za obaly kozmetiky PONIO

Tlačiareň Bardejov sa opäť podieľala na pôsobivých obaloch, ktoré špičkovo reprezentujú v zahraničí nielen prácu slovenských dizajnérov, ale aj kvalitnú slovenskú prírodnú kozmetiku. Štúdio Pergamen získalo za návrhy komunikačných obalov spoločnosti PONIO prestížnu cenu REDDOT Design Award. O celkovú realizáciu obalov sa postarali naše tlačiarne.krabicka-na-mydlo-ponio

Červený bod za obalový dizajn

Dizajn obalov zvolenskej prírodnej kozmetiky PONIO z dielne našich tlačiarní získal prestížne ocenenie REDDOT Design Award za rok 2016. Návrh úspešného obalu vypracovalo trnavské štúdio vizuálnej komunikácie Pergamen, ktoré za svoje vizuály získalo už viacero ocenení REDDOT.

reddot-award„Červená bodka“ je jedno z najprestížnejších ocenení z oblasti produktového a komunikačného dizajnu a udeľuje sa každoročne v nemeckom Essene.

Oku lahodiace obaly spoločnosti PONIO sa tak ocitli medzi tým najkrajším, čo v obalovom dizajne v roku 2016 vzniklo, či už ide o vinárske etikety, edukačné hračky, vizuálne pôsobivo riešené katalógy automobilových koncernov alebo identitu značky verejných bicyklov v kórejskom Soule. Nech sa na to pozrieme z ktorejkoľvek strany, je to jasný úspech pre nás všetkých.

Čo z obalu robí víťaza?

Navrhnúť a vyrobiť šikovný obal je kumšt, ale základ je určite správne zvolené logo, citlivé narábanie s farbami, dobre zvolený font, funkčný vizuál a praktické konštrukčné riešenie obalu. Obal skrátka musí byť koncepčne vyšperkovaný, čo však neznamená, že má byť prečačkaný.

dizajnove-obaly-ponio

Štúdio Pergamen malo za úlohu redizajnovať logo a obaly tak, aby väčšmi vystihovali podstatu a charakter kozmetiky a ocenenie REDDOT len potvrdzuje, že sme to spolu zvládli naozaj výborne.

Logo a písmo

obal-na-kozmetiku-ponio

Pri logu štúdio vsadilo na bezpätkové písmo s nepravidelným tvarom konečného písmena „o“, ktorým odkazuje na ručný charakter produktov. Okrem loga je značka zapamätateľná aj hravou podobou názvu samotného produktu. O čo príjemnejšie na človeka zapôsobí slovensky a vtipne znejúci „pazúch“ a „šampúch“, než sterilný a všedný deodorant alebo šampón.

Dizajn a farby obalov PONIO

Pergamen sa rozhodol pre minimalistický dizajn a tlmené farebné odtiene inšpirované surovinami samotných produktov a kraftovej eko lepenky, ktorá je veľmi príjemná na ohmat.

obal-ponio-eko-kraftova-lepenka
Obal z kraftovej eko lepenky, inšpirovaný surovinami samotných produktov

Výber ekologickej lepenky nie je náhodný, má v spotrebiteľovi umocniť prírodný pôvod kozmetiky a zahnať myšlienky na parabény, konzervanty a iné chemikálie, ktoré v prírodnej kozmetike nemajú čo hľadať.

Jemné detaily odlišujú značku od konkurencie

Kozmetickú produktovú sériu definujú dômyselné detaily. U masážnych kociek sú to horizontálne línie, pri deodorantoch jemné vlnky a pri mydlách zase bublinky. Práve tieto dôležité drobnosti odlišujú značku od podobných výrobkov na trhu.

V konečnom dôsledku má kozmetika PONIO obal, pri ktorom spotrebiteľ už na prvý pohľad vie, čo čakať, aj keď mnohí spotrebitelia sa nad tým ani nezamyslia.

Informácie vložené do dizajnu obalu vnímajú skôr podprahovo, pretože obal prirodzene rešpektuje charakter výrobku. Nie je v rozpore s hlavnou myšlienkou, ale citlivo vyzdvihuje podstatu – prírodu, prácu rúk a osobné zaangažovanie výrobcu. Aj to robí víťaza.