Namiešame vám farby roka 2016

Namiešame vám farby roka 2016

Spoločnosť Pantone znova vyhlásila farebný trend, ktorý nás bude sprevádzať celým nasledujúcim rokom. Veľkou zmenou však je, že rok 2016 sa bude niesť v duchu farebného dua, ktoré spolu nádherne ladí a ponúka široké pole možností. Na farbu roka s napätím čaká najmä módny priemysel, ale v strehu sú tiež výrobcovia obalov a tlačovín, či marketingové a reklamné oddelenia. Jemne ružovú rose quartz a blankytne modrú serenity vám namiešame aj v Tlačiarňach Bardejov.

Hľadá sa farba roka

Farba roka je symbolická a jej výberu predchádza pozorné sledovanie spoločenských nálad, kultúrneho smerovania a celkového postoja doby. Roku 2014 vládla magická fialová, vo svete grafického dizajnu známa tiež ako orchidea. Mala reprezentovať vtedajšiu túžbu po inováciách a kreativite, ktorá sa v umeleckom svete akosi prirodzene spája s fialovou.

pantone-rose-quartz-serenity

V roku 2015 ju nahradila farba červeného vína a zeme alebo rečou Pantone, marsala. Ohlásila tak návrat zo sveta imaginácií a opätovné spojenie s realitou a prírodou. Rok 2016 sa bude prvýkrát v dejinách niesť v dvoch pastelových odtieňoch. Je ňou pôvabne ženská rose quartz a zároveň blankytná vzdušná modrá serenity.

Farebný odkaz svetu

Podľa Pantone je dnešný človek neistý, vystresovaný a vyčerpaný. Farebné duo symbolizuje jeho túžbu po rovnováhe a vnútornom pokoji, zároveň má reprezentovať stieranie rozdielov medzi mužom a ženou. Má prinášať zjednotenie. Iste, svet nemožno zastaviť, experti z Pantone sa však usilujú dopriať človeku aspoň farebné uvoľnenie, spomaliť ho a umožniť mu vychutnať silu momentu. Tohtoročný farebný odkaz Pantone pocítime na prvý pohľad – vyvolá v nás pokoj, harmóniu a zmierenie

Sila farebnej nálady a moc trendov

To všetko možno znie ako marketingová stratégia a reklamné reči, ale faktom je, že rose quartz a serenity budú odteraz jednoducho všade. Na farbu roka s napätím čaká najmä módny priemysel, ale v strehu sú tiež výrobcovia dekoratívnych predmetov (tašiek, krabičiek, etikiet), marketingové oddelenia, editori katalógov či výrobcovia reklamných materiálov (letákov, plagátov), ale aj obalov.

Silu farebnej nálady naozaj netreba podceňovať, veď si len spomeňme, ako sa nám všetkým páčili krikľavé deväťdesiate roky. Grafici a dizajnéri sa zhodujú, že výber svetlých pastelových farieb bol skutočne dobrý nápad. Tohtoročné farebné odtiene prirodzene lahodia oku a vyvolávajú príjemné pocity. Dajte sa nimi inšpirovať aj vy.

Nezáväzná konzultácia